Να, κι ένα καλό από τους Οικολόγους – Πράσινους: Η ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ…
Αν κι ο εναλλακτικός πολιτικός χώρος, στον οποίο μετέχει το «Κοινοτικόν», με ισότιμη αναφορά στους τέσσερις πυλώνες των αρχών του, (δηλ. στην εθνική ανεξαρτησία, την οικολογία, την κοινωνική χειραφέτηση και την άμεση δημοκρατία), έχει κοινή αντίληψη για πολλά ζητήματα οικολογίας και αμεσοδημοκρατικής οργάνωσης της πολιτικής και της κοινωνίας με βασικές συνιστώσες των «Οικολόγων – Πράσινων» (Ο-Π), η κυριαρχία ωστόσο θέσεων διαμετρικά αντίθετων με τις δικές μας σε ζητήματα κοινωνικής χειραφέτησης, αλλά ιδίως σε ζητήματα που σχετίζονται με την εθνική ανεξαρτησία και με τον ίδιο τον ορισμό του έθνους και της εθνικής κυριαρχίας, μας έχουν οδηγήσει σε ρήξη με τον χώρο αυτό. Πολλά πρόσωπα που μετέχουν στον «εναλλακτικό χώρο», όπως για παράδειγμα ο Γ. Σταματόπουλος και ο Ν. Κόμπλας, που κατά καιρούς στήριξαν δυναμικά το εγχείρημα των Ο-Π, αποστασιοποιήθηκαν μόλις …η ζυγαριά άρχισε να γέρνει μονοσήμαντα (μονοθεματικά) στις πολιτικές επιλογές των Ο-Π (βλέπε http://www.ardin.gr/node/1553).
Παρόλα αυτά, αξίζει να επαινεθεί, ως αξιόλογη η παρακάτω πρωτοβουλία-δράση των «Οικολόγων –Πράσινων»…
ΚΛΙΜΑΚΩΣΑΝ ΟΙ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ-ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΝ
ΤΗΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ
- Το «Πράσινο τρένο» έκανε σήμερα δωρεάν διαδρομή για όλους από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα
- Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και ενημέρωσης στους σταθμούς
- Με πίεση στον ΟΣΕ η εξασφάλιση της αμαξοστοιχίας από τους ΟΠ
Συγκεκριμένα, στελέχη και φίλοι των Οικολόγων Πράσινων, αλλά και ενδιαφερόμενοι πολίτες, αρχικά μετέβησαν με τον Προαστιακό από το Σταθμό Λαρίσης στην Κόρινθο. Εκεί μετεπιβιβάστηκαν σε αμαξοστοιχία, που μισθώθηκε ειδικά με ιδιαίτερη πίεση προς τον ΟΣΕ, για να μεταβούν στην Καλαμάτα. Σ΄ όλους αυτούς τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, όπως και σε εκείνους του Άργους και της Τρίπολης, όπου έγιναν ενδιάμεσες στάσεις, οργανώθηκαν συμβολικές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας για την εξέλιξη που επιφυλάσσεται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου και γενικότερα της χώρας μας.
Οι επιβάτες του «πράσινου τρένου» αλλά και το κοινό που βρέθηκε στους 5 σταθμούς είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί από πρώτο χέρι για τις πραγματικές αιτίες των ελλειμμάτων του ΟΣΕ και τους μύθους που τα συνοδεύουν, για το διαχρονικό πόλεμο των ελληνικών κυβερνήσεων κατά του τρένου, και για τις εναλλακτικές λύσεις ώστε να γίνει ο σιδηρόδρομος βιώσιμος και από οικονομική άποψη. Είχαν, επίσης, την ευκαιρία να πληροφορηθούν για τον παραλογισμό: να κλείνει μια γραμμή που ανακατασκευάστηκε πρόσφατα ριζικά με ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση, επαναλειτούργησε μόλις πέρσι το καλοκαίρι με δρομολόγια ειδικά σχεδιασμένα ώστε να μην εξυπηρετούν κανένα, και τώρα να ετοιμάζεται η οριστική εγκατάλειψή της ως «ζημιογόνας», χωρίς μελέτη οικονομικής βιωσιμότητας που να ανατρέπει την αρχική μελέτη σκοπιμότητας για την ανακατασκευή της. Η δε ειρωνεία είναι ότι η κυβέρνηση επικαλείται για το κλείσιμο το Μνημόνιο και την Κομισιόν. Η τελευταία, όμως, ήταν η ίδια που είχε εγκρίνει την αρχική μελέτη σκοπιμότητας για τη συγχρηματοδότηση της ριζικής ανακατασκευής της γραμμής.
Κατά την αναχώρηση από το Σταθμό Λαρίσης…δήλωση έκανε … ο εκπρόσωπος Τύπου Γιάννης Παρασκευόπουλος …(που) υπογράμμισε:
«Το πράσινο τρένο μεταφέρει το μήνυμά μας «Εξυγίανση ΝΑΙ, αναβάθμιση ΝΑΙ, κλείσιμο γραμμών ΟΧΙ». Στην Ελλάδα τα ελλείμματα του σιδηροδρόμου είναι πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά. Στη σημερινή συγκυρία το τρένο αποτελεί ζωτική εναλλακτική λύση απέναντι στα ακριβά καύσιμα, τα υψηλά διόδια και τα μειωμένα εισοδήματα. Αποτελεί παραλογισμό, αυτοί που επί δεκαετίες φρόντιζαν να στραγγαλίζουν το σιδηρόδρομο, να επιβραβεύονται σήμερα με το κλείσιμό του. Είναι δυνατόν να κλείνουν γραμμές που μόλις ανακατασκευάστηκαν ριζικά και ακόμη δεν έχουν λειτουργήσει πλήρως;»
Πρόσφατα Σχόλια